ZDROWE GRILLOWANIE Z NATURHOUSE W PUŁAWACH

Piękna pogoda, coraz dłuższe dni i cieplejsze wieczory sprzyjają grillowaniu i zachęcają do konsumpcji na świeżym powietrzu. Czy dieta odchudzająca wyklucza z menu produkty z grilla? Otóż nie. Grillowanie jest przyjemną formą dzielenia wolnego czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz jednym ze zdrowszych sposobów przygotowywania posiłków. Stosując nasze wskazówki na pewno miło spędzisz czas przy smacznych i zdrowych potrawach.

Praktyczne porady na początek

Najzdrowsze potrawy otrzymamy wykorzystując grill elektryczny lub gazowy. Do potraw z grilla palonego za pomocą brykietu bądź węgla drzewnego mogą przedostawać się rakotwórcze związki, powstające z połączenia tłuszczu, rozpałki i dymu. Jednak gdy na dworze jest ciepło i słonecznie, kto przygotowywałby grillowane potrawy w domu? Jeśli wybierasz więc tradycyjną formę grillowania, zastosuj kilka naszych porad, aby przygotowane jedzenie było smaczne i zdrowe:

  • postaraj się używać prawdziwego drzewa liściastego – w drzewie pochodzącym z odmian iglastych mogą znajdować się żywica i olejki eteryczne, które pod wpływem temperatury zmieniają się w silnie toksyczne związki; nie wiadomo również czego użyto do produkcji brykietu lub węgla drzewnego, dlatego  bezpieczniej jest wybrać naturalne drewno;
  • do rozpalania nie używaj podpałki, ropy ani alkoholu – jeśli drewno nie chce się rozpalić, wspomóż się zapałkami i  czystym białym papierem;
  • grilluj potrawy w folii bądź na aluminiowych tackach – wytapiający się tłuszcz w połączeniu z węglem może wydzielać szkodliwe substancje, a folia ochroni przed ich wnikaniem w potrawę – podpowiada mgr Katarzyna Chrost z Naturhouse w Puławach.

Złote zasady zdrowego grillowania

  • Uważaj na gotowe marynatyDuża zawartość soli, utwardzonych tłuszczów oraz polepszaczy smaku czyni z nich kaloryczne i niezdrowe produkty. Zamiast tego samodzielnie stwórz aromatyczną marynatę z ulubionych ziół, oliwy i naturalnych przypraw. Najlepsze na grilla będą zioła prowansalskie, curry, mielona papryka i pieprz ziołowy. Natarcie mięsa przyprawami sprawia, że po upieczeniu staje się ono kruche, a zarazem soczyste i aromatyczne. Obniża także ilość powstających podczas grillowania szkodliwych substancji.
  • Wybieraj odpowiednie mięsoGrill kojarzy nam się najczęściej z tłustą kiełbaską lub karczkiem. Z powodzeniem możemy zastąpić je jednak piersią z kurczaka, indykiem bądź innym chudym mięsem grillowanym bez skóry. Zamiast tradycyjnej kiełbasy można wybrać chudszą drobiową, która ma o połowę mniej kalorii! Świetnie na grilla sprawdzają się również ryby – wystarczy skropić je cytryną, doprawić według uznania ziołami i solą, dodać pietruszkę, zawinąć z folię i… gotowe. Ryby zawierają cenne kwasy tłuszczowe, które wpływają na nasze zdrowie i stan naszej skóry. Staraj się nie kupować zapakowanych i przyprawionych gotowych produktów do grillowania. Pod ogromną ilością soli i glutaminianu sodu możemy znaleźć mięso nie pierwszej świeżości i bez smaku.
  • Grilluj warzywa: pieczarki, szparagi, papryka, bakłażan, cukinia, fasolka szparagowa… lista warzyw, które nadają się do grillowania jest bardzo długa. Można grillować w całości lub pokrojone i ułożone na tacce, dodać do mięs czy ryb przyrządzanych w folii albo w formie kolorowych szaszłyków z kawałkami kurczaka. Warzywa są niskokaloryczne, a więc bez obaw mogą pojawić się na stole i dopełnić smak serwowanych ryb i mięs. Większość z nich to potężne źródło antyoksydantów, są też bogate w błonnik i witaminy. Warzywa podobnie jak mięso możemy przyprawić suszonymi ziołami: bazylią, oregano, rozmarynem, ziołami prowansalskimi – dodadzą ciekawego smaku i korzystnie wpłyną na trawienie. Skropienie ich odrobiną oliwy z oliwek pomoże wchłonąć witaminy w nich zawarte.
  • Uważaj na sosyJeśli nie wyobrażasz sobie zjeść potrawy z grilla bez dodatku sosu – przyrządź go samodzielnie. Sosy na bazie jogurtu naturalnego i musztardy będą niskokaloryczne, a dodatek świeżych czy suszonych ziół urozmaici ich smak. Unikaj natomiast kalorycznego majonezu.
  • Dopiekaj mięsojeśli nie chcesz, aby grillowanie zakończyło się zatruciem pokarmowym. Bardzo często zdarza nam się sięgać po kawałek mięsa zbyt szybko, gdy jest jeszcze nie do końca dopieczone. Z zewnątrz wydaje się już idealne, ale trzeba pamiętać, że do wnętrza temperatura dostaje się zdecydowanie wolniej. – przestrzega dietetyk Katarzyna Chrost z Naturhouse

Przezorny zawsze ubezpieczony!

Jeśli impreza ze znajomymi czy z rodziną wypada spontanicznie i nie jesteś w stanie przygotować wcześniej odpowiednich potraw, zawsze miej przy sobie suplementy Naturhouse, które wspomogą trawienie i ograniczą wchłanianie tłuszczu z pożywienia, dzięki czemu żaden dodatkowy czy tłusty posiłek nie odłoży się później w “boczkach”.

Wypróbuj CHITOSAN, który dzięki zawartości ekstraktu z kutikuli skorupiaków i owoców morza pochłania tłuszcz z pożywienia, dzięki czemu ogranicza jego wchłanianie. Połknięty przed i w trakcie posiłku zmniejsza kaloryczność spożywanych potraw.

Drink PEIPAKOA ANTIOX pomaga oczyścić organizm z toksyn, pozbyć się nadmiaru wody metablicznej, a także skutków ubocznych spożywania alkoholu. Dodatkowo drink wykazuje działanie antyutleniające, przeciwobrzękowe, pobudzajace krążenie, wzmacniające naczynia krwionośne i obniżające poziom złego cholesterolu.

LEVANAT INSTANT wspomaga trawienie, pracę wątroby i jelit, a także przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Swoje działanie zawdzięcza ekstraktowi z karczocha. Przynosi ulgę przy przejedzeniu. – poleca Katarzyna Chrost z Naturhouse Puławy.

 

Aby lepiej zapoznać się z ofertą Centrum Naturhouse można zapisać się na pierwszą, bezpłatną konsultację.

Centrum Dietetyczne Naturhouse mieści się w Puławach, przy ul. Piłsudskiego 46. Punkt czynny jest w godzinach:

Poniedziałek: 9:00 – 17:00

Wtorek, środa: 11:00 – 19:00

Czwartek: 8:00 – 16:00

Piątek: 8:00 – 16:00

Na konsultację można umówić się telefonicznie pod numerem 609 224 338